Na de bloei?

Stel hier uw vragen omtrent alles wat te maken heeft met de "Musella Lasiocarpa"

Na de bloei?

Berichtdoor Carlo op ma 27 jul 2009, 01:21

Gaat deze banaan ook dood na de bloei? Lijkt me wel maar kan iemand dit bevestigen?
Ik heb namelijk een exemplaar van waarschijnlijk 1 jaar oud die nu al in bloei staat maar dat is nu een stengeltje van 10cm hoog en is na een aantal weken bijna klaar met de bloei. Ik ben bang dat er ook geen pups meer zullen verschijnen, daar heeft ie volgens mij totaal geen groeikracht meer voor. Rond de kerstdagen laten overkomen wat 'm waarschijnlijk met die lage temperaturen en vertragingen bij de tpg geen goed heeft gedaan.
Carlo

Re: Na de bloei?

Berichtdoor pietn op vr 07 aug 2009, 10:35

Alle bananeplanten (musa,ensete,musella) gaan dood na hun natuurlijke bloei met eventueel bijkomende banaantjes. Bij een lasiocarpa zou normaal voor de bloei een heel resem stekken moeten opkomen die na de bloei of ervoor perfect kunnen gestekt worden en heb je zo weer nieuwe planten.
pietn

Berichtdoor Carlo op vr 07 aug 2009, 12:29

Thanks voor je bevestiging Piet.
Inmiddels is ie al bij de grond afgestorven en gezien het zielige plantje wat het eerst was vrees ik dat er verder ook wel niets meer van boven zal komen. Geen nood verder want ik heb onlangs twee heel erg mooie pups van ongeveer 60cm hoog van iemand op een ander forum gekregen. Vanmorgen ontdekte ik daarbij het eerste nieuwe scheutje alweer. :D
Carlo

Berichtdoor pietn op di 11 aug 2009, 21:53

aaah mooi dat je er een paar gevonden hebt! Ik heb momenteel 1 van een centimeter of 30 en hoop allicht een scheutje vast te stellen :D
pietn

Keer terug naar Musella Lasiocarpa